سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]

آقایان و خانم ها هر دو علاقمند و نیازمند به برقراری رابطه ی جنسی هستند ، با این تفاوت که مردها تمایل خود را به آمیزش ، آشکارا بیان می کنند ، یا در برقراری رابطه ی جنسی ، آغاز کننده اند. این در حالی است که زن ها با آرایش کردن ، پوشیدن لباس های تحریک کننده ی مرد ، طرز رفتار و حتی نحوه ی نگاهشان ، تمایل خود را به آمیزش جنسی نشان می دهند.

بنابراین ، مردان نباید از همسر خود انتظار داشته باشند علاقه ی خود را به رابطه ی جنسی به زبان آورد یا او آغاز کننده باشد. آنان می توانند تمایل زن را در رفتار و حرکات او و نیز در رضایتش پس از آمیزش بیابند.

یکی از مهم ترین تفاوت های میان زنان و مردان این است که زنان پیش از آنکه بتوانند به نیازهای جنسی شوهرشان پاسخ مثبت دهند می بایست از لحاظ عاطفی ارضا شوند.

زن ، قبل از اقدام به رابطه ی جنسی می خواهد از محبت شوهر خود مطمئن باشد. اظهار محبت های کلامی و عملی ( مثل هدیه دادن مرد به همسرش ) زن را به برآورده ساختن نیاز جنسی مرد متمایل می سازد. برای همین اگر مرد در برآوردن این خواسته ی همسر خود ناتوان باشد ، یا در انجام آن کوتاهی ، یا با همسرش بحث و مشاجره کند ، نباید انتظار داشته باشد همسرش به خواسته ی او برای آمیزش ، با رغبت و اشتیاق پاسخ دهد.

از سوی دیگر ، لازم است زنان این نکته را به خاطر داشته باشند که: بسیاری از مردان در یان احساسات خود مشکل دارند. برای آنان نشان دادن عشق خود از طریق آمیزش جنسی بسیار راحت تر از بیان لفظی است.

برای آنکه مرد از لحاظ احساسی و عاطفی ، خود را وقف همسرش کند ، لازم است نیازهای جسمی او برآورده شود.

او نیاز دارد بداند که همسرش از لحاظ جنسی به او تمایل دارد . برای بیشتر مردان ، روابط جنسی مهم ترین گواه آن است که همسرش دوستش دارد. تنها در این هنگام است که مرد احساس خرسندی می کند و نیازهای عاطفی زنش را مورد توجه قرار می دهد.

میل جنسی زن به طور قابل توجهی تحت تأثیر اتفاقات زندگی است. اگر خانواده دچار مشکل باشد ، اگر بچه ها مریض باشند ، اگر زن با شوهرش بگو مگو داشته باشد ، اگر مادر شوهر حرفی زده باشد و ... رابطه ی جنسی برایش مفهومی نخواهد داشت. در حالی که اگر همین مسائل برای مرد اتفاق بیفتد ، او رابطه ی جنسی را همچون قرص خواب تلقی خواهد کرد و آن را نوعی وسیله ی رهایی از فشارهایی که در طول روز روی هم تلنبار شده خواهد دانست. در نتیجه ، در پایان روز چنین تمایلی از جانب او برای زن ، سنگین و غیر قابل فهم است.

برای برقراری روابط جنسی ، مردان ، اولویت را به کارکردهای اصلی می دهند ؛ بدین معنا که به جای معاشقه و مغازله ، مرد ، مقاربت گرا است. به عبارت دیگر مردها دوست دارند زودتر با همسر خود آمیزش کنند. در حالیکه زن ها عمدتاً نزدیکی های احساسی را ترجیح داده و به پیش نوازی ، معاشقه و مغازله اهمیت می دهند. به تعبیر دیگر ، زن پیش از اقدام به رابطه ی جنسی ، نیاز دارد تا مدت نسبتاً زیادی با صحبت و توجهی که به او می شود آمادگی پیدا کند. مرد می خواهد با برقرای رابطه ی جنسی از فشارها برهد و زن می خواهد پناهی بیابد. اگر این تفاوت درک شود مرد می تواند در این رابطه نقش بهتری ایفا کند. بیشتر زنان حداقل به 30 دقیقه برای آمادگی جهت رابطه ی جنسی نیاز دارند و مردان به 30 ثانیه.

قابل توجه مردان:

برای اینکه همسرانتان تمایل بیشتری به روابط جنسی پیدا کنند ، لازم است که قبل از عمل آمیزش با عشق بازی و روش های تحریک زن ، او را برای عمل نزدیکی آماده نمایید . و توجه داشته باشید که عمل آمیزش بدون مقدمه ، به تدریج بی میلی زن نسبت به عمل آمیزش را به همراه خواهد داشت.

 


  
  

100-3

خانم محترم!

بهترین کادویی که می تونی به شوهرت هدیه بدی اینه که بهش بگی: " بهت افتخار می کنم "

نگاه پر مهرت را هیچگاه از او دریغ نکن.

کسی را با او مقایسه نکن.

از مردهای دیگر جلوی او تعریف نکن.

اقتدار و غرور او را نشکن.

مرد عاقل بهتر از مرد خوشتیپ است ، پس زیبایی او را در عقل و خردش جستجو کن.

روی خوبی های او تمرکز کن تا بدی های او را فراموش کنی.

خواسته هایت را کم کن و قناعت پیشه باش.

ولخرجی و چشم و همچشمی نکن.

زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکن.

خودت رو جای او بذار و خودخواه نباش.

خانواده ، دوستان و آشنایان همسرت را تحقیر و مسخره نکن.

با هنرمندی خیال شوهرت را از بابت داخل خونه راحت نگه دار تا در بیرون بتونه با آرامش به وظایفش بپردازه!

زیباییت رو به رخ او و دیگران نکش.

زیبایی غیر از جذابیت است ، پس سعی کن جذاب باشی.

برای شوهرت دلبری ، فریبایی و طنازی کن.

لجبازی نکن که از چشم شوهرت می افتی.

بدان که " چشم گفتن " تو رو پیش او عزیز می کنه.

اگر آشپزی و خوب نمی دونی ، حتماً یاد بگیر.

هیچگاه با سر و وضع به هم ریخته جلو شوهرت ظاهر نشو.

هیچگاه نذار دهان و بدنت بوی بد بده.

لبخند قشنگت رو هیچگاه با اخم معاوضه نکن.

به فامیلهای همسرت احترام بگذار و بدی های خانواده اش را به خاطر او نادیده بگیر.

بی منت بهش محبت کن.

اهل گذشت باش تا عزیز بشی.

خرده گیر نباش تا محبوب بشی.

همسرت را مجبور به کاری نکن.

همانطور که انتظار داری شوهرت صداقتش را به تو ثابت کند ، تو نیز با عفت و پاکی ، شرم و حیا اعتماد شوهرت را جلب کن.

وقتی از سر کار میاد به پیشوازش برو و به گرمی از او استقبال کن.

لباس هاش رو همیشه اتو کن تا هر وقت خواست عوض کنه و معطل نشه.

هیچ وقت به همسرت نگو تو بی عرضه ای.

اگه از دستت عصبانی شد ، بگو : من رو ببخش!


  
  

100-4

آقای عزیز!

به همسرت بگو: « دوستت دارم » ، وقتی بهش بگی « دوستت دارم » بهترین کادو رو بهش دادی.

واژه دوست داشتن را بیشتر برای همسرت هزینه کن.

از ابراز مهر و محبت خجالت نکش ، مهر و محبت نباید توی دلت بماند.

زیبایی همسرت را ستایش کن.

از عشقت برای او هزینه کن ، نه فقط از ثروتت.

او شکستنی است ، مواظب باش او را نشکنی.

انگشتان ظریف و صدای نازکش می گویند با من ستیز و جنگ مکن.

کارهایی که از توانش بیرون است به او واگذار نکن.

تو باید تکیه گاه خوبی برایش باشی.

همسرت را فدای دیگران نکن.

به خاطر دوستانت حق او را نادیده نگیر.

خانواده دوست و خانواده گرا باش.

با بحث و جدل او را خسته نکن.

خسیس نباش ولی ولخرجی هم نکن.

خشن نباش ولی مقتدر و با صلابت باش.

هیچگاه پیش همسرت اظهار درماندگی نکن ، چون آرامشش خدشه دار می شود.

با او همدردی ، همدلی و هم حسی کن ، چون باعث آرامش او می شود.

وقتی حرف می زند روزنامه و... نخوان و با اشتیاق به حرفهایش گوش کن.

وقتی حرف می زنه ، نگو "خب بعدش؟ " جون همسرت احساس می کنه دوست داری زودتر حرفش تموم بشه.

وقتی اشتباه می کنه ، مستقیم و صریح بهش نگو که تو اشتباه می کنی. بلکه خیلی آروم و با ملاحت راه حل رو بهش یاد بده و بگو " فکر نمی کنی اینکار بهتره "

پیش از انتقاد ازش تعریف کن.

از دست پختش تعریف کن.

مبادا همسرت را کتک بزنی.

گاه گاهی براش هدیه بخر ، حتی در حد یک شاخه گل.

غیرت داشته باشد ، اما بد گمان نباش.

هر وقت خواستی غیرت ورزی کنی ، بهش بگو تو مثل گل پاکی ، اما هرزه چشم ها کم نیستن.

هر وقت بهت شک کرد ، با صداقت و مهربانی مطمئنش کن.

همیشه بهش بگو: "من خوشبخت ترین مرد روی زمینم"

 بهش بگو : " تو بهترین و زیباترین همسر دنیا هستی "


  
  

مردها بیشتر از طریق چشم تحریک و جذب جنس مخالف می شوند. به همین دلیل در اسلام بر فروپوشی چشم مردان از زنان نامحرم بسیار تأکید شده است.

در عین حال ، از زنان خواسته شده حجاب را رعایت کنند و زیبایی های خود را از مردان نامحرم بپوشانند. ضمن اینکه زن باید با آراستن سر و وضع خود در مقابل دیدگان شوهر او را به سوی خود جذب کند و پایبند خانواده و همسر گرداند.

اما برعکس مردان ، زن ها بیشتر از راه گوش تحریک می شوند. زن با دارا بودن طیف وسیعتری از گیرنده های حسی ، بیشتر تمایل به شنیدن واژه های شیرین از سوی مرد دارد تا نگاه کردن به شکل و اندام مرد.

حساسیت زن به شنیدن تعریف و تمجید چنان قوی است که حتی بعضی از زن ها هنگام شنیدن سخنان عاشقانه از طرف شوهر محبوبشان ، چشمان خود را می بندند. بدین ترتیب ، وظیفه مردان در ابراز کلمات و سخنان عاشقانه و محبت آمیز نسبت به همسر ، به خوبی آشکار می شود.

بر اساس این تفاوت وظیفه مردان چیست؟

استفاده از جملات زیبا و عاشقانه به همسر خود مثل جمله دوستت دارم ، تو بهترین همسر دنیا هستی ، تو زیباترین زن دنیا هستی و ...

بر اساس این تفاوت وظیفه زنان چیست؟

معمولاً خانم ها به خاطر کارهای روزمره ی منزل خسته شده و این خستگی در چهره آنان نمایان خواهد شد . این آثار خستگی در چهره به همراه ژولیده و نامرتب بودن آنان ، به مرور زمان بی میلی شوهرانشان را  در پی خواهد داشت. لذا خانم ها برای اینکه شوهرانشان همیشه خواهان آنها بوده و مهر و محبت بین آنها همچنان برقرار باشد ، باید همیشه با چهره ای زیبا و آراسته و ظاهری تر و تمیز و رویی خندان و شاداب به استقبال همسرشان بروند.


  
  
آقایان عزیز! دوستان گرامی!

 از همسر خود تشکر کنید

زن ها به شدت نیازمند آنند که شوهرانشان از آنان تشکر کنند. ممکن است مرد سعی کند با انجام کار زیاد یا انجام وظایف خود در خانه قدردانی خود را به همسرش نشان دهد. امام آنچه قلب زن ها به راستی به آن نیاز دارد ، شنیدن تشکر و قدر دانی شما در قالب الفاظ و عبارات است.

دانستن اینکه شما قدردان زحمات همسرتان هستید ، برای آنان همیشه کافی نیست. آنان نیاز دارند آن را از زبان شما بشنوند. زنان به کلمات و گفتار شما احتیاج دارند. ابراز کلمات عاشقانه و نیز تعریف و تحسین کلامی و گفتاری شما ، همانند جواهرات برای آنان ارزشمند و گرانقدر هستند. این گونه سخنان موجب می شوند زنان احساس ارزشمند بودن کنند و به آنها احساس خوشبختی و رضایت می دهد.

زن ها نیازمند آنند که مرد زندگی شان برای نگهداری و بزرگ کردن بچه ها و انجام کارهای خانه از آنها تشکر و قدرددانی کند. آنها نیاز دارند شوهرشان به دلیل شستن و اتو کردن لباس های آنها ، پختن غذا ، پذیرایی مناسب از مهمان ها ، یا مراقبت و نگهداری از خانه ، از آنان تشکر کند. مادران شاغل به ویژه نیاز دارند که شوهرانشان از آنها برای مراقبت از بچه ها و انجام کارهای خانه در عین شاغل بودن ، قدردانی کنند.


  
  

خانم های محترم!

یک مرد نیاز دارد همان گونه که هست ، پذیرفته شود؛ دقیقاً همان طوری که هست( با همه ی عادات خوب یا بدی که دارد). این نوع پذیرش کامل و همه جانبه ، وی را متعاقد می کند که شما به راستی او را دوست دارید. همسر شما نیاز دارد که احساس کند از اهمیت برخوردار است ، دوستش می دارند و وی را می پذیرند. اگر شما ویژگی های فردی او را نپذیرید پس چه کسی باید پذیرای او شود؟

یک زن شایسته ، به علائق خاص شوهرش توجه می کند ، خواه این علاقه ها یک غذای خاص ، رابطه جنسی ، یا کوهنوردی با دوستان باشد. یک زن کامل ، به شوهرش امکان می دهد که از پذیرشی بی قید و شرط برخوردار شود.

 بنابراین:

هیچ گاه  غر نزنید. مرتب اشکال گرفتن از کارهای شوهر و غر زدن برای چیزهای بی اهمیت فقط او را از محیط خانه بیزار می کند. تأثیر غر زدن ، درست برعکس پذیرش وضعیت شوهر است.

هرگز او را با مرد دیگری مقایسه نکنید. مردهای دیگر را به رخ شوهرتان نکشیر. این کار به او احساس ناشایستگی می دهد و اعتماد به نفس را از او می گیرد. هر مردی دوست دارد بابت توانایی ها و محاسنش از سوی همسر مورد تحسین قرار گیرد. به او اجازه دهید همان مرد شایسته ای باشد که هست. بدانید اگر به هر کسی آزادی بدهید که خودش باشد ، او بهترین فرد خواهد شد.


  
  

از نیازهای اساسی افراد به ویژه زنان ، آن است که می خواهند هنگام بیان مشکلات و احساسات خود ، از سوی طرف مقابل درک شوند و احساسات آنان مورد تأیید قرار گیرد.

آنها نمی خواهند که همسر به انتقاد یا ارائه راه حل بپردازد ، بلکه به دنبال آنند که وی احساسات آنان را درک کند ، همین و بس.

بنابراین هنگامی که زن ، مثلاً اتفاقی را که در روز برای او رخ داده و موجب عصبانیت او شده ، نقل می کند ، به دنبال دانستن موضع شوهر در آن باره و راهنمایی خواستن نیست ؛ بلکه او می خواهد شوهر ، او را درک کند و خشم و عصبانیت او را مورد تأیید قرار دهد.

بنابراین، اگر مرد در این وضعیت ، بدون داوری و از روی همدلی به حرف های همسرش گوش دهد ، مثلاً بگوید: « حتماً خیلی عصبانی شدی! » ، زن  حس می کند که شوهر به حرف هایش توجه دارد و او را درک می کند. 


  
  

تفاوت در حس زیبایی شناختی

حس زیبایی شناختی زنان قوی تر از مردان است ؛ به این معنا که آنان برای زیبایی ظاهر خود اهمیت قائلند. با پوشیدن لباس های متنوع و زیبا ، شانه زدن موها و آرایش کردن ، به ظاهر خود می رسند و تلاش می کنند با این کارها مورد پسند شوهرشان قرار گیرند و او را مجذوب خود سازند.

وجود این ویژگی در زنان ، نه تنها مذموم نیست بلکه باعث قوی تر شدن پیوند میان زن و شوهر و استحکام و لذت بخش تر شدن رابطه ی زناشویی می شود.

با توجه به این تفاوت وظیفه مردان چیست؟

الف) به دلیل اهمیت زیبایی زن برای او ، لازم است مرد به هنگام ورود به منزل ، به همسرش که خود را به خاطر جلب توجه او آراسته است ، توجه کند ؛ از زیبایی او تعریف و خوشنودی خود را نسبت به زیبایی همسرش ابراز کند. به ویژه ، لازم است مرد از خدشه دار کردن حس زیبایی شناختی زن و بدگویی از ظاهر او ( مثلاً از چاق بودن یا ظاهر نازیبایش ) اجتناب کند ، چون این کار نه تنها دردی را دوا نمی کند ، بلکه حس ارزشمندی و عزت نفس زن را به شدت جریحه دار می کند و این باعث بر هم خوردن آرامش هر دو خواهد شد.

ب) لازم است مردان امکانات لازم جهت ارضای این حس را در حد معقول و متعارف و به دور از اسراف در اختیار همسر قرار دهند و او را در این امر یاری دهند.

البته این مورد ( آرایش و آراستگی زنان) باید فقط برای همسرانشان باشد و آرایش زن در پیش روی نامحرمان نه تنها در استحکام نظام خانواده تأثیری نخواهد داشت ، بلکه باعث فروپاشی کانون گرم خانواده نیز خواهد شد ، به همین علت اسلام آرایش زن در اجتماع و معرض دید نا محرمان را به شدت مذمت و نهی نموده است.


  
  

زنان از این توانایی برخوردارند که می توانند چند کار را با هم انجام دهند. به عنوان مثال ، ممکن است زنی ، در هنگام شستن ظروف ، با همسرش نیز صحبت کند ، به برنامه تلویزیون هم توجه کند ، در عین حال سخن شوهرش را هم گوش کند.

در مقابل ، مردان معمولاً تنها می توانند فقط به یک کار بپردازند و در هنگام تمرکز بر آن ، از سایر امور غافل می شوند. به همین دلیل اگر مردی به برنامه ی تلویزیون توجه کند ، به طور کلی از صداهای اطرافش غافل می شود ، به گونه ای که گویا هیچ صدایی را نمی شنود.

عدم آگاهی از این تفاوت میان زنان و مردان ، می تواند باعث رنجش زنان از شوهرشان شود.

هنگامی که زن با شوهرش که در حال مطالعه یا تماشای تلویزیون است، صحبت می کند و مرد به دلیل محدودیت تمرکزش آن را نمی شنود ، زن آن را به حساب بی توجهی و بی اعتنایی عمدی شوهرش می گذارد و از او دلگیر می شود.

بر اساس این تفاوت وظیفه زنان چیست؟

با آگاهی زنان از این تفاوت ، اول اینکه از این گونه توجه نکردن های مرد به آنها ناراحت نمی شوند ؛ دوم اینکه می توانند پیش از شروع صحبت با شوهر ، توجه او را به سوی خود برگردانند ، سپس حرف خود را بزنند تا مرد به سخن آنان توجه کند.

پس خانوم ها باید بدانند که در چنین مواردی ( مثل توجه مرد به تلویزیون و ...) اگر مردها حرف آنان را گوش نمی دهند یا توجه ای به حرف های زنان ندارند ، دلیل بی توجهی و بی اعتنایی به آنان نیست.


  
  

یکی از مهمترین نیازهای افراد در خانواده که لازم است همه آن را به طور جدی در نظر داشته باشند ، مورد توجه قرار گرفتن است. به طور ویژه ، زنان خواستار آنند که شوهرانشان به احساسات و خواسته های آنان توجه کرده ، صمیمانه برای خوشبختی آنها تلاش کند.

بنابراین آقایان محترم !

به همسرتان نشان دهید که به وقایع و رویدادهای زندگی اش علاقمند هستید . برای این کار به آنچه در زندگی همسرتان می گذرد ، توجه کنید و به آنچه برای همسرتان مهم است ، اهمیت و علاقه نشان دهید.

هنگام ورود به منزل ، از او مهربانانه بپرسید : چه خبر ، امروز چه کارها کردی و ... ( البته توجه داشته باشید که این سوال پرسیدن ها نباید به صورت بازخواست باشد ، بلکه باید طوری پرسیده شود که همسرتان احساس کند شما به او توجه دارید و برای او ارزش قائل هستید)

پس از آن از زحمت هایش تشکر کنید و اگر دوست داشت اتفاقهایی را که در طول روز برایش اتفاق افتاده برای شما تعریف کند ، به دقت گوش دهید و به آن توجه کنید. به قول معروف به حرف هایش دل بدهید. به وی نشان دهید که هرگز او برایتان عادی نشده است: همواره به او ابراز علاقه کنید ، به خواسته هایش توجه کرده ، نیازهایش را برآورده کنید ، در کارها به او کمک کنید ، برایش وقت بگذارید ، هر چند وقت یک بار بدون مناسبت برایش یک یا چند شاخه گل بگیرید و...

این گونه کارها این احساس را به همسرتان می دهد که به او توجه دارید و او را از یاد نبرده اید.

خانم های محترم!

 مرد نیز نیازمند آن است که از سوی همسرش مورد توجه قرار گیرد.می خواهد همسرش او را در مقایسه با دیگران ، به ویژه فرزندان در اولویت قرار دهدو او را مهمترین شخص زندگی خود بداند.

مرد خواستار آن است که همسرش به خواسته ها و نیازهای او توجه کند: اگر خسته است اسباب استراحتش را فراهم کند ، اگر گرسنه یا تشنه است  آن را برطرف کند ، اگر میل جنسی دارد نیازش برآورده شود ، اگر بیمار است و نیاز به مراقبت دارد ، از او مراقبت و پرستاری کند و در مواقع لزوم به درد و دل ها و حرف های او گوش دهد.


  
  
   1   2      >