سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای نمازگزار، محبّت فرشتگان و هدایت و ایمان و نور معرفت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

در مقاله مروری که توسط استادیار فیزیولوژی و استادیار فارماکولوژی به سومین همایش طب الرضا(ع) ارائه شده تاثیر گل محمدی در بهبود علائم سردرد و مشکلات گوارشی مورد بررسی قرار گرفته است.

 بر اساس این مقاله، ترکیباتی نظیر آفزلین، سیترونلول، گرانیول، لینالول، ترپن ها و کامفرول در گل محمدی شناسایی شده اند و در طب سنتی برای گل محمدی خواص متعددی از جمله سردرد، رفع یبوست و بهبود سایر اختلالات گوارشی بیان شده است.بر پایه این تحقیق همچنین تاثیر بر سیستم عصبی از جمله (خاصیت ضد دردی، ضد تشنجی و خواب آوری )، اثرات قلبی، اثرات بر سیستم تنفسی ( ضد سرفه، اتساع مجاری هوایی )اثرات ضد میکروبی و اثرات آنتی اکسیدانی از دیگر خواص گل محمدی به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، گیاهان دارویی از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای انسان برای درمان بیماریها بوده اند. گل محمدی یکی از گیاهان دارویی شناخته شده است که جایگاه شاخصی در طب سنتی و اسلامی ایران دارد.گفتنی است: گل محمدی، با نام علمی Rosa damas cena گیاهی بسیار معطر از خانواده rosasea است که در سرتاسر دنیا به دلیل زیبایی بی نظیرش به عنوان گل تزئینی کاشته می‌شود و در ایران برای تهیه گلاب واسانس به کار می‌رود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت