سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جان ها چون با یکدیگر سازگار باشند، الفت خواهند گرفت . [امام علی علیه السلام]

معاون اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت با اشاره به پوشش60 درصدی خدمات تنظیم خانواده در کشور، از اضافه شدن یک روش پیشگیری از بارداری به برنامه تنظیم خانواده کشور خبر داد و گفت: یک روش کاشتنی پیشگیری 5 ساله از بارداری تا پایان سال به برنامه تنظیم خانواده کشور اضافه می‌شود.
دکتر محمد اسلامی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به لزوم متنوع بودن روش‌های پیشگیری از بارداری به منظور گسترش دامنه انتخاب‌گیرندگان خدمات تنظیم خانواده افزود: هر چه تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری متنوع‌تر باشد، سلایق مراجعه‌کنندگان بیشتر تامین می‌شود؛ چرا که نیاز افراد با یکدیگر متفاوت است.
به گفته دکتر اسلامی، این روش کاشتنی 5 ساله است و با روش قبلی که 6 کپسوله بود تفاوت دارد و 2 کپسوله است و روی پوست بازو کاشته می‌شود. این روش کاشتنی 24 ساعت پس از قرار گرفتن روی پوست بازو، پیشگیری را به مدت 5 سال برقرار می‌کند. اما در صورت تمایل گیرنده خدمت، می‌توان پس از یک سال آن را خارج کرد، ولی سعی می‌شود این روش پیشگیری برای افرادی استفاده شود که حداقل 3 سال قصد بارداری نداشته باشند تا به این ترتیب بحث الگوی مصرف هم رعایت شود.
معاون اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت افزود: به دنبال بررسی‌های انجام شده، در پی آن هستیم که تعدادی از این روش کاشتنی پیشگیری وارد کشور شود. در مجموع این روش کاشتنی امسال در کشور به کار گرفته می‌شود و اولویت با مناطقی است که مردم استقبال بیشتری از آن دارند. امیدواریم این روش پیشگیری از بارداری تا یک سال آینده کاملا در کشور گسترش یابد.
دکتر اسلامی تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری در کشور را 11 روش عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن این روش کاشتنی جدید تعداد روش‌های پیشگیری از بارداری به 12 نوع افزایش می‌یابد.