سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یادوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

یکی از مهمترین نیازهای افراد در خانواده که لازم است همه آن را به طور جدی در نظر داشته باشند ، مورد توجه قرار گرفتن است. به طور ویژه ، زنان خواستار آنند که شوهرانشان به احساسات و خواسته های آنان توجه کرده ، صمیمانه برای خوشبختی آنها تلاش کند.

بنابراین آقایان محترم !

به همسرتان نشان دهید که به وقایع و رویدادهای زندگی اش علاقمند هستید . برای این کار به آنچه در زندگی همسرتان می گذرد ، توجه کنید و به آنچه برای همسرتان مهم است ، اهمیت و علاقه نشان دهید.

هنگام ورود به منزل ، از او مهربانانه بپرسید : چه خبر ، امروز چه کارها کردی و ... ( البته توجه داشته باشید که این سوال پرسیدن ها نباید به صورت بازخواست باشد ، بلکه باید طوری پرسیده شود که همسرتان احساس کند شما به او توجه دارید و برای او ارزش قائل هستید)

پس از آن از زحمت هایش تشکر کنید و اگر دوست داشت اتفاقهایی را که در طول روز برایش اتفاق افتاده برای شما تعریف کند ، به دقت گوش دهید و به آن توجه کنید. به قول معروف به حرف هایش دل بدهید. به وی نشان دهید که هرگز او برایتان عادی نشده است: همواره به او ابراز علاقه کنید ، به خواسته هایش توجه کرده ، نیازهایش را برآورده کنید ، در کارها به او کمک کنید ، برایش وقت بگذارید ، هر چند وقت یک بار بدون مناسبت برایش یک یا چند شاخه گل بگیرید و...

این گونه کارها این احساس را به همسرتان می دهد که به او توجه دارید و او را از یاد نبرده اید.

خانم های محترم!

 مرد نیز نیازمند آن است که از سوی همسرش مورد توجه قرار گیرد.می خواهد همسرش او را در مقایسه با دیگران ، به ویژه فرزندان در اولویت قرار دهدو او را مهمترین شخص زندگی خود بداند.

مرد خواستار آن است که همسرش به خواسته ها و نیازهای او توجه کند: اگر خسته است اسباب استراحتش را فراهم کند ، اگر گرسنه یا تشنه است  آن را برطرف کند ، اگر میل جنسی دارد نیازش برآورده شود ، اگر بیمار است و نیاز به مراقبت دارد ، از او مراقبت و پرستاری کند و در مواقع لزوم به درد و دل ها و حرف های او گوش دهد.