سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم»خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]

500x_amoled.jpg





این روزها با انواع مختلفی از نمایشگرها روبرو هستیم. اخیرا این اسم را زیاد می شنوید که فلان گجت با نمایشگر AMOLED ارایه می شود. بعضی وقت ها هم اسم Super AMOLED به میان می آید. اما تفاوت این دو نمایشگر در چه چیزی است؟ از اسم به نظر میرسد که دومی بهتر است اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ و تفاوت در چیست؟


‏ 

‏ 


اگر بخواهیم به طور خلاصه توضیح بدهیم در نمایشگرهای Super AMOLED سنسورهای حساس به لمس با شیشه نمایشگر ادغام شده است. با این کار حداقل یک لایه از نمایشگر کم شده. در حال حاضر این نمایشگر فقط توسط سامسونگ تولید می شود و آن را بیشتر روی محصولات این شرکت می بینید.



‏ 




واقعیت این است که نمایشگرهای فعلی از چندین لایه مختلف تشکیل شده اند. برای مثال نمایشگر تبلت گلکسی سامسونگ از نوع TFT?-?LCD است. این نمایشگر تقریبا 4 لایه مجزا دارد. یک لایه نوردهی از عقب، یک لایه فیلتر رنگ، یک پنل سنسور لمس و یک شیشه بیرونی.



500x_super-amoled_0.jpg





نمایشگرهای AMOLED کیفیت فوق العاده ای دارند، در آنها لایه نوردهی از عقب که به صورت مجزا بود حذف شده و با دیگر لایه ها مخلوط شده است. اما یک ایراد در آنها مشکل خواندن متن در نور آفتاب است. در فناوری جدید سامسونگ لایه هایی که باعث رفلکس نور می شوند حذف شده اند و در عین حال مصرف انرژی هم کمتر شده است. حالا شما رنگ های فوق العاده زنده و نمایش خوب را در نور آفتاب دارید. در کنار اینکه زاویه دید بیشتر شده در حالی که مصرف انرژی هم کمتر شده است. این مشخصات جدید Super AMOLED را به وجود آورده است.


‏ 

‏ 


این نمایشگرها تازه امسال وارد بازار تجاری شده اند و نخستین بار آنها را روی تلفن هوشمند Wave سامسونگ و سپس روی تلفن های هوشمند سری گلکسی این شرکت دیدیم. حالا روی تلفن های مبتنی بر ویندوزفون 7 هم شاهد استفاده از این نمایشگرها هستیم.

‏ 

‏ 


البته رقابت همیشه وجود دارد. نمایشگرها Super IPS و Super LCD هم به جمع رقیبان پیوسته اند و به زودی اسم آنها را هم بیشتر خواهیم شنید. اما فعلا این Super AMOLED است که توجه کاربران را در دنیا به خود جلب کرده و نمایشگر پرطرفدار بازار محسوب می شود.
‏ 

‏ 

اگر شما هم تجربه کار با این نمایشگرها و دیگر انواع را داشته اید، نظر خودتان را در مورد کیفیت و مقایسه آنها بنویسید.
‏ 

‏ 





?گیزمودو?



  
  

logitech solar keyboard k750

 


داشتن یک کیبرد بیسیم فواید زیادی دارد اما دردسر همیشگی آنها تمام شدن باطری و نیاز به تعویض انها است. همین مشکل باعث شده خیلی ها مثل من از این کیبردها استفاده نکنند. این کیبرد که  K750 نام دارد اولین کیبرد خورشیدی  Logitech است و امده تا ما را از دست باطری عوض کردن راحت کند. 





برای شارژ این کیبرد نیاز نیست توی افتاب با کامپیوتر کار کنید. K750 می تواند با استفاده از نور داخل محیط خانه هم خودش را شارژ کند و ضمنا در تاریکی مطلق تا سه ماه بدون نور با انرژی ذخیره شده کار می کند. 





طراحی باریک و زیبای کیبرد، کار را راحت می کند. برای انتقال اطلاعات از وایرلس 2.4 GHz استفاده می شود و ضمنا اطلاعات در مسیر انتقال رمزنگاری هم می شود تا قابل سرقت نباشند. رسیور این کیبرد کاملا کوچک طراحی شده تا بتوان از ان برای لپ تاپ ها هم استفاده کرد و نیازی به جدا کردن اش نباشد. به همراه K750 یک نرم افزار مخصوص هم ارایه می شود که به شما میگوید نور محیط از نظر قدرت شارژ برای کیبورد چه وضعیتی دارد. 

 

 

این کیبرد باقیمت 80 دلار از همین ماه به بازار ارایه میشود. 

 

 




انگجت


  
  

 


وقتی می خواهید با تلفن هوشمند یا تبلت بازی کنید یک مشکل وجود دارد. در ابزارهای لمسی دکمه وجود ندارد و برای کنترل بازی از دکمه های مجازی که روی نمایشگر ظاهر میشوند استفاده میکنیم. در هیجان بازی زیاد اتفاق میوفتد هنگامی که حسابی مشغول بازی هستیم مکان دکمه های کنترلی را گم می کنیم. در حالی که در کنسول های بازی به خاطر وجود دسته بازی و دکمه های حقیقی چنین مشکلی وجود ندارد. 





Tactile+Plus یک صفحه پلاستیکی سوراخ دار است و ساخته شده که این مشکل را در تلفن های هوشمند حل کند. هنگام بازی آن را روی بخش کنترل ها قرار میدهید تا جای دکمه را گم نکنید. به خاطر وجود سوراخ ها و چند برجستگی کوچک هنگام بازی می توانید اطمینان داشته باشید که انگشتان تان در جای درستی قرار دارند. البته فکر می کنم از انها برای همه بازی ها نمی توان استفاده کرد. اما می توانند پای ثابت ابزارهای همراه یک بازی خور حرفه ای باشند. 






این گجت های کوچک فعلا در ژاپن و با قیمتی حدود 8 دلار ارایه میشوند. 
 

 



صفحه محصول


  
  

 usb wall

 



روی دیواری در شهر نیویورک یک فلش مموری قرار دارد. به نظر شما چرا چنین چیزی روی دیوار است؟ این بخشی از یک پروژه هنری به نام Dead drops است که می خواهد از این طریق بین مردم اشتراک فایل به راه بیاندازد. کافی است مانند عکس پایین لپ تاپ تان را به ان بزنید تا فایل های روی حافظه را ببینید و هر کدام که خواستید را بردارید.  






اگر هم دلتان خواست می توانید چند فایل روی این فلش مموری کپی کنید تا دیگران ان را بردارند. درست مانند روش های به اشتراک گذاری فایل در اینترنت. همه چیز کاملا ازاد است. این ایده جالب سبب شده حس کنجکاوی افراد زیادی برای سر در آوردن از محتوای این حافظه برانگیخته شود و لپ تاپ شان را به ان وصل کنند.  


 usb wall




البته برای وصل کردن کامپیوتر به چنین حافظه ای باید مراقبت ویروس ها و دیگر بدافزارها هم بود. اما اگر شما روی دیواری در خیابان چنین چیزی ببینید واقعا دلتان نمی خواهد از درونش سر در بیاوردید؟ 
 

 



Dead drops


  
  

 


در جاده راننده ها همیشه مراقب دوربین های کنترل سرعت هستند تا جریمه نشوند اما این دوربین که برای پلیس فنلاند ساخته شده خیلی فراتر از یک دوربین کنترل سرعت معمولی است. این دوربین می تواند هنگام محاسبه سرعت و عکسبرداری از پلاک ماشین وضعیت بیمه و مالیات اتوموبیل را هم چک کند. این دوربین با ارتباط ماهواره ای که با مرکز پلیس دارد شماره پلاک اتوموبیل را فورا چک میکند تا بیمه اش منقضی نشده باشد. 





تازه اول داستان است. دوربین عزیز به خاطر لنز سه بعدی که دارد فاصله بین خودروها را بررسی میکند تا اگر کسی فاصله مجاز را رعایت نکرده باشد جریمه شود. علاوه بر این دوربین جدید وضعیت جاده را هم از نظر وضع هوا و لغزنده بودن و ... بررسی میکند. در کنار همه این کارها دوربین جدید بسته بودن کمربند ایمنی را هم چک می کند و یک عکس از راننده اتومبیل میگیرد. برد این دوربین نسبت به دوربین های کنترل سرعت فعلی بیشتر شده و می تواند از فاصله 50 متری تمام این کارها را انجام بدهد.  





دوربین جدید یک دستگاه تمام اتوماتیک است و برای کارکردش نیاز به حضور نیروی انسانی ندارد بنابراین می تواند بسیاری از وظایف پلیس ترافیک جاده ای را انجام بدهد.  هر چند تاکیید شده که این دوربین ها به عنوان یک جایگزین برای پلیس راه محسوب نمی شوند. 

 

 

برای ساخت سیستم جدید حدود 7 میلیون یورو هزینه شده است.  این طرحی بزرگ است که برای افزایش امنیت جاده ای پیاده سازی میشود. قرار است این دوربین ها تا سال اینده در فنلاند امتحان شوند و در صورتی که خوب عمل کنند تا سال 2013 در سراسر اتحادیه اروپا به کار گرفته شوند. در حال حاضر هزینه ساخت هر کدام از این ماشین ها 50 هزار یورور است. 
 

 


تصورش را بکنید این دوربین می تواند در یک چشم به هم زدن 5 برگ جریمه برایتان صادر کند!

 

 



Dailymail


  
  

 


شرکت Canesta که یک پیشرو در فناوری های لمسی و حسگرهای سه بعدی است، اعلام کرده به مایکروسافت واگذار شده. این یک حرکت مهم است که اثرات ان را طی چند ماه و چند سال آینده خواهیم دید. استیو بالمر مدیرعامل مایکروسافت مدتی پیش گفته بود که ویندوز بعدی یکی از چالش برانگیز ترین سیستم عامل ها خواهد بود. تحلیل گران متفاوت سخنان اقای بالمر را به معنی تغییرات عمده و بنیادی در این سیستم عامل تلقی کردند. حالا با خرید این شرکت توسط مایکروسافت ماجرا مشخص تر شده است.  





تخصص شرکت کانستا در حسگرهای سه بعدی است. اگر فیلم گزارش اقلیت را دیده باشید بهتر متوجه می شوید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. این شرکت 44 طرح ثبت شده برای ایجاد رابط های کاربری سه بعدی دارد و به نظر میرسد مایکروسافت با خرید این شرکت قصد دارد بسیار فراتر از فناوری های لمسی فعلی حرکت کند و احتمالا ایده ها و فناوری های جدیدی را در سیستم عامل بعدی و محصولات اینده این شرکت خواهیم دید. 





شرکت کانستا فناوری هایی دارد که همین الان می تواند در برخی محصولات مایکروسافت مانند کینکت به کار رود. استیو بالمر در مصاحبه ای natural user interface را اینده کار با کامپیوترها نامید. در استفاده از رابط کاربری طبیعی دیگر نیاز نیست که از ابزار واسط جهت ارتباط با کامپیوتر استفاده کنید و حرکات دست و بدن در فضا جایگزین آن میشود. یک مثال از این پیشرفت حذف موس است. شاید برای کار با سیستم عامل بعدی ویندوز دیگر نیازی به موس نداشته باشید.  

 

 

ایده کنترل سیستم عامل و نرم افزارها با حرکات دست و بدن در فضا بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد. بنابراین با اشتیاق منتظر میمانیم تا اخبار جدیدی از آن بشنویم. 
 

 



Digitall Trends


  
  
بدون هیچ توضیح اضافی باید بگم که چندی پیش بزرگترین پایگاه اینترنتی موجود در وب نیز از دسترس ایرانیان خارج شد. نکته اینجاست که این سایت هیچ گونه عملکرد منفی و خلاف شرع و یا سیاسی رو دنبال نمی‌کند و تنها به انتشار اطلاعات جامعی از فیلم‌های موجود در جهان می‌پردازد. حال باید بررسی کرد [...]
  
  
حدود 10 سال پیش بود که کنسول سگا از شرکت سونی طرفداران خیلی زیادی داشت ولی با این حال در ایران  این کنسول در دسترس خیلی‌ها نبود و هر کسی توان خرید این محصول را نداشت. یکی از محبوبترین و معروفترین بازی‌های کنسول سگا، street fighter بود که خیلی خوش ساخت  و جذاب طراحی شده [...]
  
  
مسلما با سایتهای یادآوری کننده آشنایی دارید.این سایتها به روشهای مختلف سامانه هشداردهنده ای را فراهم میکنند تا کاربرانشان را به اموری که درآینده قصد انجام دادنشان را دارند آگاه سازند. فرض کنید قصد دارید سال آینده در سالروز ازدواجتان همسر خود را با روشی خاص شگفت زده کنید, ولی دلهره این را دارید که [...]
  
  
بسیاری از افراد به دنبال تلفن همراهی هستند که تک باشد. دست همه نباشد و خصوصیات جالب و منحصر به فردی داشته باشد؛ بدون این‌که امکانات خود گوشی برایشان مهم باشد. هرچند شرکت‌های معروفی مثل نوکیا و سونی‌اریکسون چنین گوشی‌هایی نظیر NOKIA 8800 و یا Sony Ericsson XPERIA pureness را به تعداد انگشت شماری تولید [...]
  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >