سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سالیانى که پسر آدم در آن نزد خدا از پیروى هوا معذور است ، شصت سال است . [نهج البلاغه]
در سال‌های اخیر با ورود زنان به دنیای کار و تحصیل از یک طرف و شرایط سخت ازدواج برای مردان از طرف دیگر، سن ازدواج افزایش یافته است. این مسأله همراه با عدم تمایل زن و شوهر به بچه‌دار شدن تا فراهم آمدن شرایط مناسب، باعث شده حاملگی در سنین بالا اتفاق عجیب و غریبی نباشد.
شاید شما هم تا به حال در این مورد فکر کرده باشید که بهترین سن حاملگی، چه سنی است و از چه سنی به بعد، یک زن باید نگران بارداری و عوارض آن برای خود و فرزندش باشد.
امروزه حاملگی پس از سن 35 سالگی را به عنوان حاملگی پُرخطر در نظر می‌گیرند. سنی که پس از آن، خطرات و عوارض بارداری، ناهنجاری‌ها و مرگ و میر مادر و جنین در آن افزایش پیدا می‌کند.
در حالی که بسیاری از زنان برای ایجاد شرایط زندگی بهتر، قبل از تولد نخستین فرزند خود، بارداری را به تأخیر می‌اندازند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد به تعویق انداختن حاملگی تا سنین 30 سالگی، دوران بارداری را با دشواری‌ها و مخاطراتی همراه می‌کند.
خطراتی مثل افزایش ناباروری و در نتیجه تقاضای بیشتر برای لقاح آزمایشگاهی* (IVF) و افزایش غم‌انگیز مشکلات مربوط به جنین، سقط، حاملگی خارج رحمی، فشارخون،‌ دیابت حاملگی، اختلالات ژنتیکی، اسکیزوفرنی، حاملگی دوقلویی دو تخمکی، جداشدن زودرس جفت، جفت سرراهی و سزارین از جمله عوارضی هستند که در صورت حاملگی در سنین بالا می‌توانند گریبان گیر مادر یا جنین شوند.
همچنین ثابت شده است که با افزایش سن مادر بروز ناهنجاری‌های کروموزومی از نوع آناپلوئیدی(ناهنجاری مربوط به عدم تقسیم کروموزوم‌ها) به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند تا جایی که شانس داشتن فرزند با ژن‌های معیوب (سندرم داون) در سنین بالای 45 سال یک مورد در 30 مورد تولد زنده است و این در حالی است که در یک زن 20ساله این احتمال، یک در 2000 تولد زنده تخمین زده شده است.
نکته دیگر این است که با افزایش سن مادر، بروز حاملگی دوقلویی دو تخمکی افزایش پیدا می‌کند؛ اگر چه در حال حاضر علت اصلی حاملگی چندقلویی در سنین بالای مادر، استفاده از روش‌های کمک باروری (لقاح آزمایشگاهی) عنوان شده است.
تحقیقات دیگر نشان داده‌اند برخی از بیماری‌های مادر از جمله فشار خون بالا، در نتیجه اختلال خون‌رسانی می‌توانند منجر به جداشدن زودرس جفت در سنین بالای بارداری شوند.
همچنین افزایش احتمال سقط در مادران سنین بالا نیز به بیماری‌های زمینه‌ای مادر نظیر دیابت یا ناهنجاری‌های ژنتیکی خود جنین نسبت داده می‌شود.
اما یک سؤال مهم این است که آیا تمامی زنان بالای 35 سال در معرض خطرات ناشی از حاملگی در سن بالا قرار دارند؟
واقعیت این است که بارداری در سنین بالا همیشه هم ترسناک، یا بهتر بگوییم، خطرناک نیست.
بسیاری از تحقیقات ثابت کرده‌اند در زنان دارای اندام فیزیکی مناسب و بدون مشکلات طبی، میزان عوارض بارداری و جنینی کمتر است.گفته می‌شود اگر چه مرگ‌ و میر مادران در سنین بالای 35 سال افزایش پیدا می‌کند، اما بهبود مراقبت‌های طبی و بهداشتی باعث کاهش این خطرات می‌شود.
به عبارت دیگر، کلید اصلی به حداقل رساندن خطرات ناشی از سن بالای حاملگی داشتن یک شیوه زندگی سالم است: رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی منظم، عدم استعمال دخانیات، استراحت مرتب و خواب شبانه ی منظم. در این راستا بر اهمیت ورزش به ویژه ورزش‌های کششی تأکید بسیار شده است، چرا که تمرینات ورزشی کششی با بهبود خون‌رسانی در لگن از توقف خون جلوگیری می‌کنند.
مصرف روزانه ی مکمل اسید فولیک، پیش از بارداری و در ماه اول آن به مادران توصیه می‌شود تا از ایجاد ناهنجاری‌های عصبی جنین جلوگیری شود، خصوصاً زمانی که مادر برای مدتی از قرص های ضد بارداری استفاده کرد باشد.
در کنار تمام این توصیه‌ها، مادران با سن بالا می‌توانند در دوران بارداری از طریق معاینات مرتب توسط پزشک متخصص زنان و انجام آزمایش‌هایی نظیر آمنیوسنتز یا کوردوسنتز تکامل طبیعی جنین خود را کنترل کنند.
با پیشرفت‌های جدید به دست آمده در دنیای پزشکی، مناسب نبودن حاملگی در زنان بالای 50 سال در حال تبدیل شدن به افسانه است و پزشکان می‌گویند حتی زنان در این سنین هم می‌توانند برای بچه‌دار شدن آماده شوند. اگر چه خطرات غیرقابل اجتنابی برای مادر و بچه وجود دارد که در مادران بالای 40 سال افزایش پیدا می‌کند.
  
  
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زندگی جنسی خود لذت نمیرید؟بهتر است بدانید که رابطه جنسی برای حدود 60 درصد از زنان عامل فشار و استرس است اما شاید اگر توصیه های که در ادامه آمده است را دنبال کنید بتوانید احساس بهتری داشته باشید شادتر شویدو از زندگی لذت بیشتری ببرید.درباره کیفیت عمل جنسی با همسر خود صحبت کنیدهمین امشب 15 دقیقه زمان بگذارید و در این مورد با همسر خود بحث و گفتگو کنید .بهتر است پس از شام و قبل از خاموش کردن چراغها اینکار را انجام دهید.انتخاب هدف مورد علاقه خجالت را کنار بگذارید و کمی جسارت به خرج دهید. بهتر است از همسر خود بپرسید که به چه کاری بیشتر علاقه دارد.مطالعات در سال 2008 نشان دهنده این است که افرادیکه در این مورد با همسر خود صحبت میکنند کمتر دچار انفعال در راوبط جنسی خود می شوند .یادداشت 5 ویژگی برتر بدن همسرتان مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان میدهند که زنانی که احساس زیبایی و جذابیت دارند بیشتر از روابط خود لذت میبرند.در یک نظر سنجی یبش از 20 درص از زنان عنوان کردند که خجالت مانع از لذت بردن انها میشود و انان از بعضی ا قسمتهای اندام خود راضی نبوده و احساس بدی در باره ان داشتند.بوسه خداحافظیاین کار باید همانند مسواک زدن برای شما به صورت عادت در بیاید که هنگامی که از یکدیگر جدا میشوید , یکدیگر را ببوسید. این کار تاثیر بسزای د ر ایجاد صمیمیت و شور و نشاط در طول روزتان میشود.صبح ها کمی در رختخواب متنظر بمانید .به جای انکه با شنیدن صدای زنگ ساعت با یک پرش از جا بپرید و از رختخواب بیرون بیائید بهتر است کمی در رخخواب مانده و یکدیگر را نوازش کنید . اینکار ممکن است فقط 30 ثانیه زمان ببرد اما تاثیری که نگاه کردن به یکدیگر و نوازش دارد قابل بیان نیست .یوگا و رابطه جنسیالن بارت نویسنده کتاب یوگا و روابط جنسی میگوید ذهن بیش از یک میلون نفر از مردم هنگام مقاربت در جایی غیر از مکانیست که در آن بسر میبرندسعی کنید با کمک یوگا یاد بگیرید که چگونه بتوانید ذهنتان را متمرکز کنید و در یک مکان احسات جسمی و روحیتان را متوقف کنید.لباسهای زیبا بپوشیداین یک روش بسیار زیرکانه است که هنگامیکه برای عمل مقاربت اماده میشود از لباس های زیر زیبا استفاده کنید.رابطه جنسی در صبحگاهیک دکتر غدد و استادیار بالینی در یکی از دانشکده های پزشکی میگوید بهترین زمان برای عمل مقاربت صبح است. افراد تمایل بیشتری به مقاربت در صبح دارند, که اینکار باعث مشود هورمون اکسی توسین در بدن شما رها شود و شما تمام طول روز را با روحیه و انرژی به کار خود ادامه دهید و علاوه بر این صبح ها میل جنسی شما برانگیخته تر است.اتاق خوابتان را مرتب کنیددر هم برهمی بعضی از اتاقهای خواب مانع تمرکز و لذت بدن از عمل جنسی میشود.توصیه میکنیم اتاقتن را مرتب کنید و سعی کنید اتاق خواب و اتاق کارتان را از یکدیگر جدا کنید.
  
  
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است چاقی می‌تواند قدرت باروری در مردان و کیفت اسپرم را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه طبق تحقیقی که مشروح آن در مجله Fertility & Sterility به چاپ رسیده است محققان آرژانتینی دانشگاه ملی کوردوبا متوجه شدند در مردان مبتلا به چاقی میزان تحرک اسپرماتوزویید به شدت کاهش می‌یابد. محققان پس از بررسی نمونه‌ای از اسپرم‌های 749 مرد که مبتلا به ناباروری بودند متوجه شدند میزان سرعت و قدت جابه‌جایی اسپرماتوزوییدها در مران چاق‌ بسیار کندتر و ضعیف‌تر از میزان آن در مردان با وزن نرمال یا مبتلا به اضافه‌وزن است. محققان میزان آلفاگلوکوزامین خنثی را نیز اندازه‌گیری کردند. در واقع آلفا گلوکوزامین کنترل‌کننده فعالیت درست اپیدیدیم است که آن خود ساختاری است که اسپرماتوزوییدها در آن رشد کرده و به بلوغ می‌رسند.بررسی‌ها نشان داد حتی میزان آلفاگلوکوزامین خنثی نیز در مردان ابتلا به چاقی کمتر از میزان آن در سایر مردان بود. لازم به ذکر است مردان چاق با کاهش وزن می‌توانند به بالا رفتن کیفیت اسپرم و قدرت باروری خود کمک کنند.
  
  

طبق اعلام شرکت های امنیتی، یک برنامه مخرب پیشرفته حملات گسترده ای را بر علیه سیستم های زیرساخت و حیاتی مراکز مختلف در هند و ایران شروع کرده است. شرکت امنیتی فنلاندی F-Secure که همیشه مشغول کنترل و تجزیه و تحلیل بدافزارها در سطح جهان است، می گوید که زیرساخت های حیاتی کشورهای ایران و هند به این بدافزار مبتلا گردیده اند.

طبق اعلام شرکت های امنیتی، یک برنامه مخرب پیشرفته حملات گسترده ای را بر علیه سیستم های زیرساخت و حیاتی مراکز مختلف در هند و ایران شروع کرده است. شرکت امنیتی فنلاندی F-Secure که همیشه مشغول کنترل و تجزیه و تحلیل بدافزارها در سطح جهان است، می گوید که برخی زیرساخت های کشورهای هند و ایران به این بدافزار مبتلا گردیده اند.

read more


  
  

عادت کرده اید که هر کاری را که انجام می دهید در تویترتان اعلام کنید. همیشه سعی می کند با استفاده از سرویس هایی همچون فیس بوک، موقعیت و وضعیت (Status) خود را به دوستان تان اطلاع می دهید. اما هیچ گاه به این فکر کرده اید که با این کار داد می زنید: آقا دزده بیا منو بگیر!

عادت کرده اید که هر کاری را که انجام می دهید در تویترتان اعلام کنید. همیشه سعی می کند با استفاده از سرویس هایی همچون فیس بوک، موقعیت و وضعیت (Status) خود را به دوستان تان اطلاع می دهید. اما هیچ گاه به این فکر کرده اید که با این کار داد می زنید: آقا دزده بیا منو بگیر!

read more


  
  

هرگاه صحبت از بدافزارها می شود، همه اول به یاد آنتی ویروس و اینترنت می افتند. اگر کمی از امنیت بدانند فکرشان متوجه هارد و کول دیسک و سی دی و دی وی دی می شود. بخواهند اطلاعات شان را عرضه کنند، در خصوص امنیت ایمیل و دستگاه های پخش موسیقی بحث می کنند. اما احتمالا به مخیله هیچ کدام شان خطور نمی کند که یک شارژر یو اس بی ساده حاوی بدافزار خطرناکی باشد!

هرگاه صحبت از بدافزارها می شود، همه اول به یاد آنتی ویروس و اینترنت می افتند. اگر کمی از امنیت بدانند فکرشان متوجه هارد و کول دیسک و سی دی و دی وی دی می شود. بخواهند اطلاعات شان را عرضه کنند، در خصوص امنیت ایمیل و دستگاه های پخش موسیقی بحث می کنند. اما احتمالا به مخیله هیچ کدام شان خطور نمی کند که یک شارژر یو اس بی ساده حاوی بدافزار خطرناکی باشد!

read more


  
  

سایت نگهبان موفق شد عنوان بهترین سایت اموزشی سال را در سومین جشنواره انلاین وب ایران کسب کند. برنده شدن این سایت با وجود جوان بودن آن نشان دهنده اقبال بازدیدکنندگان است. و ما خوشحالیم که توانسته ایم به هدف خود که اموزش امنیت به زبان ساده است نزدیک تر بشویم.

به امید امنیت بالاتر در وب فارسی...

سومین جشنواره انلاین وب ایران

سایت نگهبان موفق شد عنوان بهترین سایت اموزشی سال را در سومین جشنواره انلاین وب ایران کسب کند.

  
  

جای خالی یک سایت که به زبان ساده «امنیت» را به کاربران آموزش دهد، همیشه در وب فارسی احساس می شد. و این نیاز بود که سبب شد نگهبان متولد شود.

ویروس، تروجان، نرم افزارهای تبلیغاتی و جاسوسی، هکر ها، سرقت های هویت، کلاهبرداری های اینترنتی و ده ها چیز دیگر، اسم هایی است که هر روز آنها را می شنویم. اما متاسفانه اغلب کاربران از حداقل اگاهی اولیه برای مقابله با این خطرات برخوردار نیستند.

جای خالی یک سایت که به زبان ساده «امنیت» را به کاربران آموزش دهد، همیشه در وب فارسی احساس می شد. و این نیاز بود که سبب شد نگهبان متولد شود. ویروس، تروجان، نرم افزارهای تبلیغاتی و جاسوسی، هکر ها، سرقت های هویت، کلاهبرداری های اینترنتی و ده ها چیز دیگر، اسم هایی است که هر روز آنها را می شنویم. اما متاسفانه اغلب کاربران از حداقل اگاهی اولیه برای مقابله با این خطرات برخوردار نیستند. نگهبان با هدف افزایش اطلاعات و سطح سواد امنیتی به وجود آمده است.

read more


  
  

هنگامی که پرواز شماره 5022 اسپاین ایر در سال 2008 تنها دقایقی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه بین الملی مادرید سقوط کرد، 154 زندگی برای همیشه ناپدید شدند. اکنون برخی اسناد مربوط به تحقیق در زمینه این اتفاق، نشان می دهند که احتمالا آلودگی به بدافزار باعث این حادثه شده است.

هنگامی که پرواز شماره 5022 اسپاین ایر در سال 2008 تنها دقایقی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه بین الملی مادرید سقوط کرد، 154 زندگی برای همیشه ناپدید شدند. اکنون برخی اسناد مربوط به تحقیق در زمینه این اتفاق، نشان می دهند که احتمالا آلودگی به بدافزار باعث این حادثه شده است.

read more


  
  
به تازگی شرکت ادوب سرویسی بنام Adobe SendNow را ارائه داده که به کاربران اجازه ارسال و دریافت فایل های حجیم را می دهد.هر کاربر به سادگی و با داشتن یا ایجاد یک اکانت،می تواند با آپلود یک فایل و تعیین ایمیل دریافت کننده یا دریافت کنندگان، فایل را در اختیار دیگران قرار دهد.ضمن اینکه [...]
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >